אשליית המספרים הגדולים

אני נתקל באשלייה הזו שוב ושוב אצל לקוחות שלי. כשאני שומע עליה, היא בדרך כלל מופיעה כשאלה הקשורה לקידום האתר באינטרנט, או לפרסום ברשתות חברתיות, או כל אמצעי אחר שהלקוח שלי נתפס לו באותו רגע כי מישהו שיכנע אותו שזו דרך נפלאה להשיג עוד גולשים לאתר שלו. בדרך כלל המשפט נשמע משהו כמו "רציתי להתייעץ איתך על (שיטה כלשהי/נותן שירות כלשהו) כי היום מגיעים לי רק כמה (עשרות/מאות) אנשים לאתר כל חודש אבל אין לי הזמנות. אני צריך יותר תנועה באתר"
אשליית המספרים הגדולים היא כמו רולטה

יום אחד אולי אסביר כאן מה המשמעות האמיתית של "תנועה" ומדוע קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות הן אסטרטגיות שיווק מסוכנות שיש לגשת אליהן בזהירות הראויה, אבל לצורך הדיון היום, בואו נניח שהתגברנו על העניין הזה, ואחרי שתשלמו X גדול של שקלים למקדם אתרים, או למישהו שיגרום לכך שיהיו לכם יותר חברים בפייסבוק ממה שיש ללידי גאגא, באמת זורמים אליכם המוני גולשים.

אז?

לא הצלחת למכור למאה שהגיעו החודש. למה אתה חושב שאם יגיעו אלף כן תמכור?

מי שעוקב אחרי הקורסים שלי יודע שאני מטיף גדול לנושא מערכות עסקיות. אבל אין טעם לבנות מערכת ולהגדיל פעילות אם היא לא רווחית

זה מזכיר לי את הבדיחה הישנה "נכון שאנחנו מפסידים חצי דולר ליחידה אבל נפצה על זה בכמויות"

לפני שמתחילים להוציא כסף על פרסום בתשלום, על קידום, על שיפורים טכניים וגרפיים באתר, קודם כל תוכיח לי שאתה מסוגל בכלל למכור שם משהו למישהו.

  • האם המנגנון הטכני שהופך גולש ללקוח פועל, או שלא מכרת כלום כי הקישור לתשלום לא עובד?
  • האם אתה יודע מי הגולשים שהגיעו עד היום? מה המאפיינים שלהם? האם הם בכלל לקוחות פוטנציאליים?
  • האם אתה יודע מה הם חיפשו כשהגיעו אליך? האם זה קיים בכלל באתר שלך? האם הם מחפשים לקנות משהו?
  • האם אתה מציע להם הצעה רלוונטית?
  • האם ההצעה שלך טובה?
  • האם המסר שלך עובד?

ומה התשובה שאני שומע בדרך כלל לשאלות האלו?
נכון. "לא יודע".

יודע מה – עזוב שנייה את האתר. אם היית פוגש את הגולשים האלו פנים אל פנים – היית מצליח למכור להם את ההצעה הזו? כי אם אין לך את זה, אין לך כלום. וחבל על הכסף והזמן שלך. להציב את אותה הצעה שלא עובדת מול יותר אנשים לא יגרום לה להתחיל לעבוד.

אז עשה לעצמך טובה – לפני שאתה בכלל מתחיל להקים אתר, או משקיע בו שקל אחד נוסף – תוודא שיש לך תשובות לשאלות האלו.

ואל תנחש. תבדוק!

מאת

Shmayad

מאמן ניהולי מוסמך MCI/EMCI ויועץ עסקי. המשימה שבחרתי להתמקד בה היא להביא ליזמים ולמנהלים את הידע שדרוש להם כדי להשיג יותר עסקים, יותר כסף, יותר חופש אישי.

One thought on “אשליית המספרים הגדולים”

השאר תגובה