אז יש לך בעיה?

בשבוע האחרון זכיתי לתפעל היטב את שרירי התסכול שלי בזכות שתי חברות נותנות שירותי תוכנה שהמוצרים שלהם לא מתפקדים כראוי ורמת השירות שלהם נעה, לפחות בתחילת האירועים, בין מחפירה למעליבה ממש. אני לא נהנה מלהיות זה שבפועל מאלץ את נותן השירות שלי לחקור לעומק את התקלה שלו כי מהקישקוש שמסר לי כתגובה ברור שאין לו מושג מה קרה, שאפילו לא בדק ברצינות, ולכן כל הסיכויים שהתקלה תחזור. אני ממש לא נהנה להיות קסנדרה ולספוג תקלות חוזרות עד שהצד השני נאלץ להבין, מול העובדות, שכנראה באמת יש בעיה ממשית וצריך לטפל בה. ומאחר ואת הנזק של התקלות אני והלקוחות שלי סופגים, זה מאוד מאוד מכעיס ומתסכל.

אני לא אוהב לכעוס. זה די חסר תועלת, ולמעשה רק מגדיל ומוסיף על הנזק שבבסיס העניין. לרוב אני מצליח להימנע ממנו או לנטרל אותו כמעט מייד, אבל סוגים מסויימים של תסכול בהחלט מאתגרים אותי.

אז נזכרתי במשהו שקראתי לא מזמן. טוני רובינס, כנראה המאמן המפורסם ביותר בעולם, מציע בספרו "Awaken the Giant Within" סדרת שאלות שכדאי לשאול כאשר נתקלים בבעיה. תכלית השאלות היא להעביר את עצמך ממצב של קורבן/כועס/חסר אונים למצב אופטימי ואפקטיבי יותר של עשייה תכליתית. אני יודע שכשאני מזכיר לעצמי אותן, זה פועל. העניין הוא שכשהאמיגדלה לוקחת פיקוד קצת קשה להתמקד בחשיבה רציונלית. את האמיגדלה בעיקר מעניין מה הדרך המהירה ביותר שבה אוכל לסדר מחדש את הפרצוף לטמבל ההוא. אז החלטתי לעזור לאונה הקדמית שלי ולשנות את רקע המסכים שלי (אני עובד עם שניים – מומלץ!) לשאלות האלו.

ואז חשבתי – זה יכול להועיל גם לאחרים.

שאלות לפתרון בעיות - טוני רובינס
אימון עצמי לפתרון בעיות

אז הנה מצורף קובץ תמונה שאותו אפשר להוריד ולהפוך לרקע המסך שלכם משם – בכל מערכת הפעלה זה מעט שונה, אבל בדרך כלל יש אפשרות ללחוץ עם עכבר ימני על התמונה ולבחור באופציה "הפוך לרקע שולחן עבודה" או משהו דומה (לפעמים צריך להתחיל בלהוריד למחשב שלכם ומשם לעשות זאת). אם זה לא מסתדר טוב למסך, צריך להיכנס להגדרות התצוגה – בדרך כלל אפשר להגיע לשם דרך לוח הבקרה או בלחיצה עם העכבר הימני על נקודה ריקה ב'שולחן העבודה', ולבחור באפשרות 'מרכז תמונה' לרקע). בעיני, השאלה הכי קשה והכי חשובה היא הראשונה, והאי בעצם המפתח לכל העניין. אם הצלחתם לשנות את זווית הראיה שלכם על הבעיה במידה כזו שהצלחתם למצוא משהו טוב במצב, כל היתר כבר קל יותר.

אשמח לתגובות – איך זה עובד אצלכם?

 


מאת

Shmayad

מאמן ניהולי מוסמך MCI/EMCI ויועץ עסקי. המשימה שבחרתי להתמקד בה היא להביא ליזמים ולמנהלים את הידע שדרוש להם כדי להשיג יותר עסקים, יותר כסף, יותר חופש אישי.

One thought on “אז יש לך בעיה?”

  1. תודה על ההארות שלך. אכן ניתן להתשמש בסדרה פשוטה של שאלות ולהעביר מצב מנטלי.
    רציתי להוסיף כי האמיגדלה מפעילה פחד, שהיא הבסיס העמוק לכל כעס…הפחד משתק, הכעס גורם לנו לפעול (אם כי לא תמיד באקפטיביות)
    אפשר להרחיב את המחשבה על הבעיות שלנו בעזרת הספר הנפלא- גדר כבשה ואיש עם בעיה/יעל בירן.
    שפע אור ושמחה
    יהודית

השאר תגובה